Digitale geletterdheid

Onze visie is dat daar waar het kan en wenselijk is, ICT doelgericht wordt ingezet om het onderwijs en de organisatie te ondersteunen. ICT is geen doel op zich, maar moet het mogelijk maken om zowel op school als thuis het leer- en werkproces te ondersteunen. Dit geldt zowel voor leerlingen als personeel. Wat we vooral belangrijk vinden is dat kinderen leren verantwoord om te gaan met ICT-middelen, zich bewust worden van mogelijkheden maar vooral ook leren dit verantwoord en kritisch te gebruiken.

De grens tussen online en offline vervaagt. De digitale wereld is onderdeel van onze maatschappij. Kinderen en jongeren groeien op in een wereld waarin internet altijd heeft bestaan, maar dat maakt hen niet automatisch mediawijs en digitaal vaardig. In de groepen 7 en 8 wordt mediawijsheid als vast onderdeel in het curriculum aangeboden (o.a. week van de mediawijsheid met Mediamasters). Ouders volgen bijeenkomsten digitale wereld en het kind, er zijn al jaren afspraken met ouders over het mobieltjes gebruik in de school (niet toegestaan tijdens schooltijden) door leerlingen en ook leerkrachten beperken zich in gebruik tijdens de lesuren.